CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Wednesday, May 18, 2011

SAMBUTAN HARI GURU PASTI NEGERI PULAU PINANG 2011















Program yang bertemakan 'Guru Wahana Kemenangan Ummah' nyata mencungkil semangat baru di kalangan 200 guru PASTI seluruh Pulau Pinang tidak kira yang lama berkhidmat mahupun yang baru dua tiga hari menimba pengalaman mengajar di PASTI. Sesungguhnya pengorbanan mereka tiada nilainya di sisi manusia tetapi besar disisi Allah s.w.t.

Mengajar pelajar dari tidak tahu membilang, mengira atau bertutur yang tidak jelas bahasa bukan kerja mudah melainkan mempunyai sifat keibuan, kewanitaan yang sejati dan saya kira seandainya tugas tersebut diserahkan pada individu lelaki pasti lintang pukang kerusi, meja termasuk pelajar kemungkinan meraung senantiasa sebab ditampar atau dirotan.

Maka, sebab itulah tugasan mendidik lebih dititik beratkan pada kaum Hawa manakala kaun Adam lebih menumpukan pada kerja luar seperti mencari rezeki.

Berbalik kepada Sambutan Hari Guru yang diadakan di Komplek An Nahdhoh, Penanti pagi tadi 15hb, Mei 2011 itu dirasmikan oleh Setiausaha Jabatan Pendidikan Pasti Malaysia, Haji Rosli Suhaime turut memberikan anugerah tokoh guru cemerlang kawasan-kawasan, pengtadbiran Pasti Terbaik Negeri, guru paling lama berkhidmat serta tokoh guru PASTI 2011.


Tahniah kepada guru Aishah Othman, Azizah Haji Mat Nayan,, Siti Hamidah, Maheran Abu Bakar, Zafurah Hasan, Naemah Fadhil, Noranisah Zawawi, Siti Fatimah Kasim, Siti Aishah Ishak kerana terpilih sebagai guru ceerlang kawasan-kawasan. Kali ini merupakan tahun bertuah kepada Guru PASTI dari PASTI Bandar Tasek Mutiara Seberang Perai Selatan, Puan Jamilah Sharif kerana dinobatkan Tokoh Guru PASTI Pulau Pinang 2011. Begitu juga kepada guru paling lama berkhidmat bagi ketogari Jasamu Di kenang jatuh kepada Puan Misrojah Bakar dari PASTI Penaga, Kepala Batas.
Pentadbiran PASTI terbaik pula diberikan kepada PASTI Permatang Pauh. Sambutan kali lain dari yang lain apabila AJK PASTI Negeri, Shukri Tauzin mendeklamasikan sajak bertajuk 'Terima Kasih Wahai Guru' penuh dengan penghayatan. Bahkan, persembahanya juga dikatakan terselit sejuta makna oleh sebahagian AJK PASTI Negeri dan para guru yang memahami kerana 'sekilas ikan di air tahu jantan betinanya'.




Petikan dari : Sabri Said
http://www.sabriphotography.com

0 comments:

Search

Slidershow